6. března 2009

Zamyšlení

Dozvěděl jsem se spoustu nového, co jsem nevěděl – v jakých příbytcích lidé žili a co museli dělat, aby měli co jíst, do čeho se oblékat. Jak tvrdě pracovali. Z dob husitských válek mě nejvíce zaujala víra lidí v Mistra Jana Husa a v Jana Žižku a jak byli se ochotni se postavit pánům a bojovat po boku Jana Žižky. Vůbec nejvíce mě zaujali Lucemburkové a hlavně vše o Karlu IV. Vše o tom, jak budoval město Prahu, co všechno za své vlády nechal postavit, co obdivovali lidé za vlády Karla IV. a co obdivují dodnes, chrám svatého Víta, Karlův most, Pražský hrad, hrad Karlštejn. Učili jsme se o mnoha panovnících, ale myslím si, že Karel IV. toho české historii zanechal nejvíce. Zajímá mě vše z historie naší země a hlavně o české zemi a vzniku českého státu. Jak vznikla Česká republika a prezidenti, kteří řídili tuto zemi. Spousta informací je na internetu, v encyklopedii a knížkách z historie, mohu se zeptat pana učitele a svých rodičů. Historie je velmi rozsáhlé téma a stále je co se učit a vždy se dozvím něco nového.

Tomáš Kouba

Žádné komentáře: